BIG Bad Wolf Sale


Benda ni dah lama berlalu, tapi aku baru ada mood nak buat entry.


Aku tau pasal Big Bad Wolf ni dari member aku Noural Huda. Satu malam yang hening, dia sms aku cakap, "nak gi big bad wolf x? kat MAEP. Ai bawak my cousin and cikgu sekolah ai sekali. Kalau jadi esok pukul 9.30 gerak"


Aku dalam tengah takde kerja, semestinyalah jawapan aku adalah "yes! macam menarik je tu. Tapi tengok lah esok, sempat ke tak nak catch up pukul 9.30"


ye, ye... aku bukan Morning Person. Pukul 9.30 tu adalah awal bagi aku hokey~


Dipendekkan cerita, aku sempat jugak ikut Noural ke MAEP, sebabnya dari 9.30, delay sampai 10.30. Ahahaha~ kalau 10.30 memang boleh sasangat lah aku mem-follow! Dalam keta, aku dah cakap kat Noural, aku tak bajet la nak memborong ke apa, aku bawak duit pun berapa posen je ni. Kononnya saje nak follow to kill the time je la kan...


Sampai sana, parking kereta, naik tram ke dewan atas bukit.


naik tram sampai ke dewan...


Sampai dalam dewan, aku dah tak tau nak buat apa dah. Tercengang aku kat situ macam rusa masuk kampung. Dengan mana nak tengok, mana nak jalan, mana nak proses maklumat tu semua... sudahnya memang tercengang lah kejap kat pintu masuk. Series aku ternganga.



pakai kotak ye kalau tak bawak luggage. Kat sini memang trend nya main capai apa dapat, masuk luggage/kotak


Tapi tak lama, lepas aku katup balik mulut, aku terus berlagak pro, terus capai kotak yang disediakan kat tepi dan memulakan book hunting. Sekali lagi aku ternganga, "OOOOO mak gad..... 8 hengget??!!!!!" camtu lah terpacul nya ayat kat mulut aku bila nampak novel2 Sophie Kinsella semua berharga RM8. Aku sambar sebuah buku bawah ni.



Pastu aku jalan lagi. Sekali lagi aku melatah, "My goodness!!!! Jamie Oliver hard cover ni RM25?!!!!! how can that be possible???!!!!" Pon aku sambar sebuah.


Makin lama, makin hanyut aku dalam lautan buku. Terus aku lupa mana Noural pergi, lupa terus yang dalam poket aku cuma ada beberapa kupang je. Sedar tak sedar, penuh kotak yang aku bawak tu. Beratnya bukan main lagi. Tu tak masuk bahagian buku kanak-kanak lagi tuh.


Sampai kat bahagian buku kanak-kanak, sekali lagi aku jadi gila. Rasa macam nak kaut je semua masuk guni. Nasib baik aku teringat daratan. Berjayalah aku mengaut dalam 10 buat buku je.


Masa nak bayar, aku dah suspen. Adakah aku perlu letak balik separuh dari buku yang aku telah pilih?


Ngeh ngeh ngeh..... Jawapannya tidak!!!. Nasib baik ada kaunter kad kredit. Aku pon apa lagi, bayar la pakai kad maybank. Fuhh~~ nasib baik. Kalau tak mesti aku meroyan tak dapat beli.




Akhirnya, ini lah hasil tangkapan aku hari itu. Tak muat-muat kotak....




25 buah buku pada hari pertama


Tapi tak lawan la dengan orang lain punya hasil.....nengok ni....




Sampai opis, dengan eksaited nya lah aku tunjuk kat hubby. Terus dia teruja! Esoknya, hubby ajak pergi lagi sekali. Wallah~!!! itu sudah cukup bagus! Sebab memang banyak lagi buku yang aku nak sangat rembat kat situ. Especially buku-buku national geographic yang hok hard cover full color tu semua. RM25 je weih!!!!!!




Jadi ini lah hasil di hari ke-2, aku dan hubby pulak pergi. Kali ni memang main tangkap je mana yg berkenan.


hari ke-2 dah tau. So bawak siap-siap luggage dari rumah. Susun baekk punya dalam tu, kasi muat. perghh!! berat gile lah. (tu pon tak muat -__-)


31 buah buku pada hari ke-2


Memang puas hati. Ikut cakap Noural, cukup stock untuk setahun. Setahun tak payah masuk MPH dah. Hohohohoho~~~~~~


Kesemua buku yang di grab 2 hari tersebut....

boleh buat gunung... lagi tinggi dari juwita (yang tak seberapa tinggi itew) kikiki~~


antara koleksi yang menarik dan berbaloi-baloi...
(nampak tak buku "why we want you to be rich, donald trump" atas tu.... RM8 ke RM12 je regenye nokk. Buku Jamie Oliver yang tepi sekali tu, RM25 je. Buku national geographic, reader digest tu pon semua RM25 je sebuah)





~Nota kaki: Big Bad Wolf ni jual buku bahasa inggeris sahaja.

~Buku disney pon murah sesangat! memang berbaloi sangat kalau beli.

~ tahun depan wajib pergi lagi!!!! Setahun sekali cukup la kan...

Comments

popular posts last week

Hari simen kaki ku dibuka

bon voyage!!

TIPS MEMAKAI KOLEKSI SKIRT HITAM (dan tips travel!)

Road to Melbourne. Episode 1: Application to study Master

buka puasa di Laman Grill Buffet

Bermalam di Concorde Hotel Kuala Lumpur