roti sadin + sosej ayam + teh tarik


asyik cerita pasal makanan je aku rasa entry aku sejak 2 menjak nih. hahaha! aku nak buat key lime pie tak terbuat-buat... sungguh pemalas aku ni ha... nak beli groceries kat jusco yang sekangkang kera dari rumah tu pon punyalah malas (bukan malas ape, aku xde keta la... jalan kaki memang la boleh, tapi balik naik bukit kau!!!! panjat tangga lagik.x daya aku...bile laaaaa keta hubby nak kuar nie.. hik hik hik)


harini nak cerita ceriti pasal roti feberet aku. roti sardin kedai mak aku. Sebenarnya aku agi suka roti floss, tapi sejak akhir2 ni, diorang jarang buat roti floss... orang jasn kurang gemar la pulal. So, tak banyak buat floss bun tu. Lagipon, guna floss bbq tu aku kurang suka. Aku lagi suka kalau guna floss yg natural tu..entah ape perisa tah, tapi x de kaler punya. memang sedap giler lah!


kedua feberet baru roti sadin. roti ni, akak roti yang buat. Akak tu kat kedai kek memang tugas dia buat roti je, dia x buat kek, deco kek apetah lagi. memang tak buat. Dia buat roti jer... TAPI... inti sadin memang mak aku yang masak siap-siap dari rumah. hahaha! kiranya ni secret recipe mak aku lah ni.. hahaha!


pastu, aku makan pulak dengan sosej yang dah rebus ni. Aku cilok kat dapo... diorang nak buat roti sosej dengan pizza bun dengan sosej tu. hahaha! minum plak dengan teh tarik. Teh ni tak tarik2 pon, nama je teh tarik... tulis kat pakaging dia... haha... 3 in 1 kau! (teh tarik pon voleh jadik 3 in 1 kan? hebat betul manusia nih... dah tak payah tarik dah... tapi nama tetap teh tarik wakakakaka!)





kedai kek dan roti mak aku ni, kalau pagi2 memang top lah! orang nak bekfast... pekerja-pekerja minum pukul 10...time tu memang roti2 semua panas2 lagi, baru keluar oven! kalau hari sabtu plak, ramai student2 yang lepak pagi2 tu, bekfast kat situ sementara tunggu kelas tusyen diorang start... masyukkkk mak aku... hahaha! tu pasal la baru beli 2 bijik keta! ops...hehehe....


kalau kek, aku suka blackforest dengan kek blueberry mak aku. kalau 2 jenis kek ni, memang la mak aku yang buat. Jarang k.yang yang buat. K. yang ni tukang kek n deco kat kedai... kalau tempah kek kat dia lah... tapi special untuk kek blueberry, black forest, atau ape2 kek fondant, semua mak aku yang buat...


gambar kek bluberri dengan black forest mak aku takde dalam simpanan plak... fondant pon fondant lah... ni kek mak aku buat untuk wedding aunty ain


haa... sedikit info tentang black forest cake, ade orang gune kek span biasa sebagai kek dia... tapi sebenarnya salah ye... black forest kek, ade kek dia sendiri. x pakai kek span. adunan dia lain.. haha... anf then, of coz la guna fresh cream kan.. mana ada guna buttercream. lagi lah salah. wakakaka!


oklah, dah banyak melencong. Aku tengah menunggu hidayah dan sinar untuk mendapat kerajinan membuat key lime pie aku tu...




herm.... ini budak 2 ekor tu... juwita sudah rindu sama dia..... adoi... dah sebut2 tau... kakak lalala...kakak aa ainaa.... ha... cemana tu????


p/s:kedai mak aku, kat jasin, melaka. kat bandar baru jasin II. hehehe... orang melaka tau la kan...Kedai Kek Kesang

Comments

popular posts last week

Hari simen kaki ku dibuka

bon voyage!!

Kemas kini gambar passport anak anda

Kenapa aku pilih untuk tidak balik konvo: The day my heart holding back.

Melarikan diri ke Melbourne

The Loaf @ Empire Shopping Mall