Cerita hantu di asramaku (episod 2)



Sambungan dari cerita hantu haritu....



Radio bertukar lagu dan puteri-puteri kayangan muncul menari di tengah bilik



Baca part 1 di sini (http://ceriterajuwita.blogspot.com/2012/07/cerita-hantu-di-asrama-ku.html)




.................




Dalam satu bilik yang di huni 4 pelajar kelas kuning, mereka sedang bergelak ketawa bercerita tentang persembahan tadi. Sambil itu, radio dibuka agak kuat. Seorang pelajar sedang mendengar walkman. Malas nak campur gosip 3 budak lain tu.



Dalam tengah rancak mereka bergelak ketawa, tiba-tiba.....



radio yang mereka mainkan terpadam. Serentak dengan itu pelajar yang mendengar walkman tiba-tiba menjerit ketakutan seraya mencampak walkmannya ke lantai. Rakan-rakan yang lain terperanjat.


" kau dah kenapa Wani?"


"Aku dengar lagu ulek mayang doh... aku dengar backstreet boy neh!!"


" kau biar benar?????"



Belum sempat Wani menjawab, radio yang terpadam tiba-tiba itu berbunyi kembali. Lagu Ulek Mayang... Masing-masing berpandangan sesama mereka.. Seram sejuk dibuatnya. Bunyi lagu ulek mayang semakin kuat, Wani mencuba untuk off radio tapi gagal. Wayar radio disentap kuat dari plug. Lagu tetap bergumandang. Sorang pon tak berkata-kata.



Dalam kesamaran lampu koridor luar, sedikit demi sedikit pandangan mereka tertumpu di tengah bilik. Kelihatan wanita berpakaian kostum tarian sedang menarik asyik. seorang demi seorang muncul dan menari serentak. Pelajar berempat itu terkesima. Pucat betul muka masing-masing. Nak bergerak pon dah tak mampu.



Wani, dengan sedikit kekuatan yang ada, menggenggam kuat radio di tangannya, dan dengan sepenuh tenaga mencampak radio itu ke tengah bilik. Pangggggggg!!!!!!!!!



Berderai radio. Serentak dengan itu, lagu ulek mayang terhenti dan puteri-puteri yang menari hilang dari pandangan. Dalam masa yang sama juga, seorang pelajar mula menangis dan meracau-racau ketakutan. Kekalutan itu didengari oleh bilik-bilik bersebelahan. Habis satu blok warga asrama panik dibuatnya. Pintu bilik mereka diketuk kuat dari luar

"Wani.. wani!!! Echa!! Jinaa!!! awatnyee???"



Wani buka pintu dengan panik. Nampak sahaja muka akak BWP yang ketuk pintu, terus diluah segala-galanya.


"hantu kak... hantu!!!! radio bunyik sendiri, saya dah cabut wayar pon dia bunyi. Pastu ada orang menari tengah bilik kak..!!"


BWP itu sedikit kaget. " eh betul ke apa yang kami nampak ni? jangan mimpi tak?"


"tak kak.. sumpah!!! kami berempat semua nampak!!"
jawab kawan Wani pula.



Nasib baik lah akak BWP itu agak berpengalaman dengan kes-kes begini, jadi terus diajukan masalah kepada warden yang juga merupakan ustazah di sekolah ini. Ustazah bergegas tiba di bilik kejadian dan terus menenangkan mereka semua.



Empat pelajar tadi diminta tidur di bilik warden, manakala yang lain diminta untuk mengambil air sembahyang, solat sunat, dan membaca pendinding. Malam itu tak siapa dapat tidur lena dengan mengabaikan kisah yang baru berlaku itu. Malah selepas seminggu, kejadian itu masih menjadi buah mulut warga MRSMXX... sehinggalah kejadian yang lebih besar berlaku selepas itu.



Begitulah kisahnya. Aku masih ingat peristiwa ini sehingga kini.....

Comments

Nr Syu said…
Best crita ni.. Ada lagi tak?

popular posts last week

Hari simen kaki ku dibuka

Kemas kini gambar passport anak anda

rumah besar tiang seribu, rumah ini syurga aku

bon voyage!!

Kenapa aku pilih untuk tidak balik konvo: The day my heart holding back.

TIPS MEMAKAI KOLEKSI SKIRT HITAM (dan tips travel!)