Luncheon @ Serai


Ahad lepas, seperti kebiasaan adalah hari bersiar-siar bersama keluarga. Sebab fikir-fikir taknak pergi jauh-jauh kali ni, kami pergi ke Empire je. Lepas window shopping keliling, pastu tengok benda baru kat Empire... ada "the longest (ke the tallest tah) slide in shopping mall". Benda ni sponsored by Lex. Nak explain pon susah, kalau nak tau, pergi la check sendiri kat Empire. Tak tau la kena bayar ke free ke.. atau kena register ke.. untuk buat satu slide ke bawah.


Basiccaly, benda ni dari tingkat 5 terus ke ground floor. So, agak tinggi... dan nampak sangat futuristik. Bukan macam slide kat taman permainan atau kat genting tu..


Ok. Jumpa Dance Space. new opening kat Empire, so, sempena tu, dan anniversary diorang ke 100 ke ape tah.. diaorang bukak new registration untuk beberapa kelas untuk cawangan baru di Empire, termasuklah kelas baby ballet. Untuk kanak-kanak 2 setengah tahun hingga 4 tahun. hehehe.. macam menarik, aku pon masuk la pi tanya itu ini..


Terus register untuk trial kelas minggu depan. Monthly fee dia agak berpatutan.. (maybe sebab aku tak expect harga dia begitu..) Rm120/month (aku bayangkan RM200/month ke ape.. sure x register punya). Lepas register untuk trial class, baru aku teringat, kitorang mana ada kat sini this saturday and sunday.. ayoo....


Harap-harap, masa teacher dia call jumaat ni, dapat la aku tunda trial ke next week. harap-harap la boleh... kalau tak boleh.. tak pe la.. babai je la baby ballet class...




Oh, dah lari jauh dari tajuk. Jadi, lunch haritu kami makan di Serai. Saja nak try yang baru, yang belum pernah cuba.. 1st impression, ramai nye orang! bagus kot... lepas waiter bagi seat, rasa... hmmmm ok.. cozy... santai.....





Dapat menu.........................woahh...!!! boleh tahan jugak harganya~~ hehehe.. lama juga nak pilih menu.. sebab seriously, harga agak pricey! Atau boleh juga aku ketegorikan sebagai MAHAL. Owh... The Loaf pon rege belasan ringgit, the garden pun.... tapi yang ni.... hmm... tak tau la. Aku nak kategorikan dia sebagai over price pon boleh kot..


Kalau next time, aku di bagi pilihan, the garden ke Serai.... aku definitely pilih the garden. Lagi berbaloi dengan harga dan environment yang disediakan.


So, aku makan Ceasar Salads.. Harga RM16.50. Kalau nak tambah ayam +RM6, salmon +RM8. Sedap ke? memang lah sedap. Lagipon ceasar salad ni favourite aku kan... poached egg dia marvelous, perfect i must say. That's the best ceasar salads i've ever ate. Kalau kat TGI friday tu ceasar salad dia macam termasin dan muak makan, ini just nice. portion pon just nice. Cuma aku rasa RM16.50 for just salads, nak add on tambah RM6 atau RM8 O_O that's just ridiculous! They should lower the price a bit. (walaupon makanan dia tasty. maintain it)





Hubby, dia makan spaghetti mushroom carbonara. Sedap jugak! tapi tak habis.. sebabnya.. muak! the cream is too thick, so bila nak hujung-hujung makan, dah sejuk, cream became thicker, so jadi muak dan mual nak telan. Tak habis.




air kalamansi penghilang loya

Juwita punya kids meal, nasi goreng + satay. Satay dia 1 cucuk je. Nasib la 1 cucuk, Juwita tak sentuh pon satay tu, aku yang dok habiskan. Nasi goreng, marvelous. Original nasi goreng. Licin Juwita bedal.. hahaha~~ kids meal ni RM12/plate.





Tapi, aku nak complain la kan... kalau dah tau ada kids meal, dan memang kids pon yang nak makan.. bukan orang dewasa (well, aku kadang2 order kids meal untuk diri aku..), be prepare la dengan spoon, fork, plate untuk kids... Ini, dengan pinggan seramik tebal tu.. aku pon takut nak bagi Juwita.. pastu sudu garfu hok besar... akai ada ka???


nandos bagus, ada set pinggan mangkuk sudu garfu kids, ikea tak payah cakap lah kan.. memang la dia mesra kanak-kanak... patut nya restoren-restoren ni prepare jugak kids punya dining set. Jangan la nak auta kata, sebenarnya kita tak allowed kids... dalam menu ada kids meal.. haruslah sediakan tools untuk kids nak makan.. logik kan???


Apapon, Juwita makan licin. Habis haritu RM82. Owh.. kenapa ek... RM82... sebab aku take away Pavlova.. Pavlova je dah RM15 kooo!!! next entry la cerita pasal pavlova.


Haa.. aku dah ingat kenapa the garden lagi worth the money dari serai ni... sebab menu kat Serai ni.. tak ada specialty... semua ada, tempatan, western, tapi tarikan takda. the killer menu takde. The garden tu... air dia special, pastu yang penting... ada oysters :) nyum... nak makan oyster lah~~~~

BTW, RM82 untuk 4 dishes, carbonara, ceasar, nasi goreng satay dan pavlova... dan air lagi... dengar macam worth it kan? hmm.. sebenarnya, menu yang kami pilih tu semua adalah antara yang the lowest price dalam menu... menu yang lain-lain.. hok RM27, Rm35/plate... hahaha! pandai gak kitorang budget-budget makan kat restoren mahal.. pilih yang murah-murah je naa.... hikhikhik~~


The garden lagi worth it to go... sorry to say la Serai... (kat garden, Rm20++ menu best dah...)



~ nak makan oysters

~ saya masih on 2 weeks detox programs. No process food, no caffeine, low sugar, salt and oil, nestle bliss every morning to replace my nescafe intake.

~semuanya gara-gara saya diarrhea haritu, dan lepas tu perut bloated.

~ flatter tummy after 2 weeks? sama-sama kita nantikan... hehehe...

Comments

popular posts last week

Hari simen kaki ku dibuka

Kemas kini gambar passport anak anda

rumah besar tiang seribu, rumah ini syurga aku

bon voyage!!

Kenapa aku pilih untuk tidak balik konvo: The day my heart holding back.

TIPS MEMAKAI KOLEKSI SKIRT HITAM (dan tips travel!)