jom makan salad


terasa nak makan salad pulak tengah hari buta ni. Tengah craving anything healthy... expecially salad lah kan. (pagi semalam makan wholemeal egg sandwich, sedap gile la pulak :)




browse punya browse gambar-gambar lama kat laptop, jumpa la ini gambar salad. Dah lama dah ni. Buat salad with tuna n lowfat mayo dressing. Sayur dia aku letak tomato, onion, bell pepper, sprout pon aku letak disamping bahan utama, romaine lettuce. Tapi ingat lagi, buat satu bowl, aku dapat makan daun-daunan aje -_-' tuna dengan mayo dan sprout semua Juwita baham.


Habis kami 2 beranak makan salad ni. Esoknya, time lunch, Juwita mintak lagi.. dia cakap, "buu..buu.. nak alad..." ahaahahaha! maka lunch esoknya pon salad yang serupa jugak...


best bila dapat introduce pada anak makanan yang berkhasiat. Dan, lagi best bila anak suka makanan-makanan berkhasiat dan sihat gini, kan?? kalau boleh nak ditch semua junk food dan candies. ice cream boleh tolerance lagi, sebab at least dia ada susu, susu ada kalsium.. (tapi moderate lah. banyak sangat pon tak elok. tinggi kandungan gula)


bila dari kecil dah ajar less sugar, les salt, less oil, healthy fat kat anak, lama-lama dia biasa makanan gitu, lidah dia dah biasa dengan makanan sihat ni. Senang nak educate dia tentang healthy food later. (dah besar nanti ibu ajar makanan less calory, low carb pulak yek! wakakaka!)


pernah dengar tak, anak Melaka biasanya kecik2 dah disua dengan cili padi, supaya lidah dia jadi lidah Melaka yang tahan pedas???? ha? ha? ada orang tanya kebenarannya kat aku, dan aku tak dapat pastikan kebenarannya. Tapi yang pasti, sejak kecil lagi aku makan pedas-pedas kat rumah ibu pengasuh aku.. dia orang pure Melaka -_-" tak pedas tak melaka la beb... lahabau kau!!!!

Comments

popular posts last week

Hari simen kaki ku dibuka

bon voyage!!

Kemas kini gambar passport anak anda

rumah besar tiang seribu, rumah ini syurga aku

Kenapa aku pilih untuk tidak balik konvo: The day my heart holding back.

TIPS MEMAKAI KOLEKSI SKIRT HITAM (dan tips travel!)