salute to the nature

salute to the nature

Thursday, July 30, 2015

Membeli belah barang dapur untuk seminggu. RM100 Cukup kah?

Membeli belah barang dapur untuk seminggu. RM100 Cukup kah?


Aku tak tahu lah bagaimana korang berbelanja barangan dapur, tapi kalau aku dan suami, biasanya kami set bajet siap-siap. Biasanya antara RM60 ke RM100 sekali beli. Kalau dalam keadaan biasa, suami akan topup barang peti sejuk setiap 3 hari begitu dan anggaran pembelian adalah tidak lebih RM60. Kalau situasi terpencil (macam yang aku akan tunjukkan kat bawah ni nanti), biasanya bajet tinggi sikit sebab banyak benda nak topup. Maklumlah baru balik beraya, jadi peti sejuk agak kosong dan banyak

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails