Pelaburan saham. Adakah untuk orang kaya?

Wowwii lama betul blog ni tak berupdate. Kononnya sibuk, tapi sebenarnya lupa ada blog. Atau kerana terlalu sibuk sampai lupa ada blog. Sebab lain adalah ketiadaan device yang sesuai untuk upload. Iphone kecil sangat nak menaip panjang-panjang, ipad pula jarang ku online. Banyak kerja-kerja sahaja dalam tu. Laptop? Dah selamat aku campak masuk laut kerana lambat nya mengalahkan siput. Tapi aku dah ganti laptop lembab tu dengan laptop lain. Maka semangat untuk update blog kembali. Tambahan pula, semua gambar dalam iphone telah aku pindah ke laptop itu. Semangat!


Aku nak cerita pasal pelaburan saham. Dengar macam serius, dengar macam mainan orang kaya aja.
Iya ke? Itu lah yang aku nak kupas sebenarnya. Aku juga baru berjinak-jinak dengan pelaburan saham. Saham, atau dengan perkataan lain adalah stock atau share dan yang aku maksudkan di sini adalah papan bursa malaysia, bukan SGX, NYSE, NASDAQ, bukan. Memang aku nak cerita. Nak kongsi pengalaman. Nak ekpresi kan perasaan.  Tapi bukan sekarang. Next entry. Boleh? 


Harap bersabar.


Nak keluar rumah nampak pokok lili ni dah berbunga. Indahnya! 

Comments

popular posts last week

Hari simen kaki ku dibuka

amalan bidaah dalam adat melayu. Ya Allah, tunjukkan lah aku jalan yang benar....

Kemas kini gambar passport anak anda

bon voyage!!

masak-masak hari ahad: lasagna & apple caramel tartlet with mascapone cheese

Ketam mengajar anak berjalan