Posts

Showing posts from June, 2013

Rokok naik harga.

Macam biasa, apa-apa benda yang naik harga mesti rakyat mengamuk punya, termasuklah rokok.

Dalam kes rokok ni, naik salah tak naik pon salah. Mari kita tinjau apa kata orang ramai;

1. Naik 30 sen? apasal tak haramkan je terus?

2. Alahai... naik 30 sen je... tak de efek pon kat perokok tegar tu. Hari2 tetap kena beli jugak

3. Kejam gile kerajaan sekarang. Yang miskin makin miskin, yang kaya makin kaya. Sapa yang kaya? tu laaa yg ada share dalam kilang rokok tu. Kaya sebab makan duit orang miskin. Tuihhh!

4. Alah, kerajaan tak serius. Kalau serius baik dia haram kan je terus penjualan rokok. Ni dah sah-sah nak kaut untung lebih

5. BN punya kerja lah ni. BN = barang naik.


Kelakar betul komen-komen orang dalam fb ni. Masing-masing bila berkomen, terserlah segala sifat