salute to the nature

salute to the nature

Saturday, August 11, 2012

Raya?

Raya? apa makna raya? Apa yang nk dirayakan? Bagaimana nak merayakannya?

Sapa yang mulakan kalau nak raya je kena beli baju baru, beg baru, kasut baru, segala tok nenek baru?

Sapa pulak yang ajar kalau nak raya kena bakar mercun?

Sapa yang kenakan syarat raya tu kena bagi duit raya?

Persediaan raya? Apa persediaan raya? Persediaan nak ramadhan aku tahu le.. tapi nak menyambut raya ni... ntah la. Ada orang tu preparation untuk raya start dari awal tahun lagi. AWAL TAHUN lagi nokkk~~ dah siap-siap bajet raya. Adoi....


.....................





mood raya aku tak mari... acaner?



p/s- boleh tak jangan ajar anak datang rumah orang mintak duit raya? Kecik-kecik dah mata duitan. Tak sempat keluar pagar sampul duit raya dah disiatnye. Buang kat halaman kita plak tu. Dari ikhlas nak bagi jadi tercarut plak kat anak orang. Chait!




No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails