baby sling

Sebelum aku nak buat entry harini tadi, aku tengok lah statistik nuffnang. Well.. aku suka nuffnang pon sebab dia ada statistik. senang nk tengok berapa orang masuk, ape benda yang diorang carik kat blog aku. So, entah kenapa, ramai pulak yang cari baby sling!


kekeke.. berzaman dah aku tak pakai baby sling dek non oi... anak dah 4 tahun, nak sling ape? Sling kan kucing boleh la.. tapi ade ke orang sling kucing? -__-


Bany sling ni bagi aku (bagi aku lah..) macam satu trend. Kalau kau tengok balik, berzaman dah sejak atok nenek dulu lagi depa dah sling baby guna kain batik lepas. Indon maid pon kalau kejenye jaga anak majikan memang serupa tu lah dia kendong anak majikan tu kehulu kehilir. Gaya tu lah yang ko panggil hulu sangat tu. Apa kelasss kan.. kendong anak...nak classy, mesti pakai stroller 3 tayar! hehehe


Tapi zaman dah berubah. Laa ni orang dok carik balik baby sling ni. Oh.. business man pon apa lagi, terus dapat idea nak buat baby sling color-color menarik, corak-corak menawan... nak tarik minat ibu-ibu muda ni pakai sling ciptaan mereka lah. Padahal bukan ciptaan mereka pon... diorang tiru idea lapok je, adjust tang corak dengan warna, ubah material.. dah jadi. NEW INVENTION! Katenye.......


Bukan nak kata tak bagus. Aku pon dulu pakai baby sling. Memang best. Senang nak bergerak, baby close to us, baby kurang ragam. x banyak benda kena pikir (ye lah, kalau bawak stroller nak kena pikir mana nak letak dalam kereta, kang masuk ada certain kedai dia x bagi bawak masuk stroller, pastu datang pulak mood budak tu xnak duduk diam dalam stroller, sudahnya berdukung jugak kan? stroller buat apa? letak barang-barang shopping -__-)


Baby sling ni memang bagus. Kalau kat ruma, pakai kain batik je buat sling. Lagi terbaek. Best je rasa, rasa secure gile kalau sling pakai kain batik tu. Kat market sekarang ni, banyak brand baby sling. Ada banyak design, banyak pattern, harga pon dari murah-murah sampailah semahal-mahalnya.


Tapi aku rasa, kalau atok nenek dululah yang dok suruh orang sekarang ni pakai baby sling, HAREMMM nak pakai kan? Tapi bila nampak Angelina Jolie pakai, Bratt Pitt pakai, Gwen steffani pakai... Owh... terus nak carik di pasaran!


Kikikiki~~ tak payah la nak cover line... aku dulu pon macam tu. Fefiling nak jadi hot momma, gorgeous mummy, vouge mom lah kan... beriya kau. (tapi jadilah jugak! heh)


Takde salahnya. Benda elok kan... pakai lah. Tapi kalau ibu-ibu yang tak selesa pakai baby sling, lebih prefer pakai stroller, pon xde salah nye. Yang dok kondem-kondem orang pakai stroller tu wat per? Semua benda kat dunia ni, ada pros dan cons. jadi tak perlu gaduh-gaduh key. Pilihan adalah di tangan masing-masing =)




ada beza? xde kan? kekekeke~~~

Comments

popular posts last week

Hari simen kaki ku dibuka

amalan bidaah dalam adat melayu. Ya Allah, tunjukkan lah aku jalan yang benar....

bon voyage!!

TIPS MEMAKAI KOLEKSI SKIRT HITAM (dan tips travel!)

masak-masak hari ahad: lasagna & apple caramel tartlet with mascapone cheese

Ketam mengajar anak berjalan