Honeymoon 2012: Phuket Trip (picture summaries)


~~~~~~WARNING!!! PICTURE OVERLOAD!!!!~~~~~~


Malam tadi aku cuba untuk update blog guna ipad. Dah best-best tulis tibalah masa nak masukkan gambar. hampeh x boleh.. ke aku tak jumpa kaedahnye ke.. ntah lah. Tapi memang gagal la misi mengupdate blog malam tadi. Sudahnya, aku delete je terus.


Jadi di pagi Isnin yang berbahagia ini~~~ aku nak update sikit pasal percutian kami ke Phuket tempoh hari. Lama gila kan??? Apa nak buat, mood tak mari... sejak ada banyak group dalam FB tu, aku terlupa sat kat blog kecil aku ni.


Ok. Aku takkan cerita dari A ke Z. Maksudnya aku takkan cerita macam diari, pergi pukul berapa, buat apa, sampai pukul berapa, hari pertama buat apa, makan kat ne, naik apa, esoknya buat apa sampai 7 hari tu. Nop! Aku tak update camtu. Rasa macam lambat gile dan bosan kalau aku cerita macam tu. Lagipon, sapa nak tau kalau kau sampat lambat ke, tido pukul berapa ke, pakai baju apa ke kan... Aku straight to the point aje lah.


Iaitu, highlight aktiviti dan perkara yang kami buat, review tempat yang kami kunjungi, serta tips-tips berguna dari segala aspek seperti money exchange, makanan halal, seafoood, transport, dan lain-lain.


Tapi sebelum aku mula, sebab ini adalah entry intro (eh, macam best pulak.. entry intro!) jadi layan kan gambar aje lah dulu. Next entry baru mula eh...


So, layan lah gambar~~~
(banyak gile nih okey~~)

 Phu-Ke-Ta hotel

 Phu-Ke-Ta Hotel

 Hello kitty at Patong beach

one of the mosque in Phuket 

Phu-Ke-Ta Hotel 

Pang Nga sea canoe trip 

 
Pang Nga sea canoe trip

 Pang Nga sea canoe trip

James Bond Island

Phi Phi Island snorkeling trip 

 Boomerang Village Resort hotel

Boomerang Village Resort Hotel 

 Phuket Fantasea

 Dinner buffet @ Kimarie, Phuket Fantasea

 the theater @ Phuket Fantasea

@ Phuket Fantasea 

the show elephant @ Phuket Fantasea 

 Elephant trekking. Waiting our turn!

 ATV


Phutai Survenir Market

Phutai Survenir Market

 Lobster!

Bike through Wat Chalong

 The sky high rise! Rakyat Malaysia silalah bersyukur.

mat rempit dan awek rempit 

A complementary gift from the hotel =)

Comments

Anonymous said…
awak...saya nk honeymoon ke phuket. better hotel dkt dgn patong ke ?
hida said…
kalau nak happening, night life rancak, patong beach is the best. klw nk yg jauh dari crowd boleh la carik kat area lain. like my booked hotel tu, phu-ke-ta tu mmg jauh dari patong, dekat dgn phuket town. boomerang beach reaort plak atas bukit, dalam taman bunga-bungaan. area Kata beach. mmg best gile klw hanimun sbb dia jauh dari crowd.

popular posts last week

Hari simen kaki ku dibuka

bon voyage!!

Product haul review : Stage makeup

cepatnye kita menua (tag dari sarah al-idrus)

Kemas kini gambar passport anak anda

durian pancake : kami dah makan, anda bila lagi?