Masih ada yang sayang~ mode gembira

Ingat lagi tak pada entry yang lepas ini? aku cerita pasal seekor kucing jiran yang dibuang tuannya. memang sedih betul masa tu. Kalau ikutkan hati, nak aje aku confront depan-depan dengan budak-budak sebelah ni... tapi itulah... aku ni kadang kadang menulis aje berani, bila nak cakap depan-depan tersekat-sekat. haiyayai~~


Oh, lepas aku buat entry tu, aku ceritakan kisah kucing tu kat page online adoption KTAJ kat facebook. Aku open la... kot-kot ada yang baik hati dan boleh terima kucing ni. Kalau aku mampu aku dah adopt dah.. tapi sebab aku tengah expected anak Lulu kan.. so tak dapat la nak nolong...


Sehari aje. Lepas panjang lebar orang cerita, simpati segala, akhirnya ada yang volunteer nak pick up kucing ni. Terima kasih sangat-sangat pada kakak itu yang sanggup datang dari jauh, bertemankan GPS sabtu lepas, sampai juga ke opis aku kat seksyen 6 shah alam ni.


Borak sikit-sikit, pastu terus masukkan kucing dalam carrier yang akak tu bawa. Nasib baik juga akak tu bawa carrier, kalau tak susah juga. Bersungguh juga lah kucing tu nak lari. huhuu~~


Harini dapat update dari kakak tu kat FB, kucing tu dalam cage. Dia garang betul dengan kucing-kucing kakak tu. Tak biasa lagi agaknya. Dah la asyik nak meloloskan diri aje -__-' Harap-harap dia tak cuba lari.. kang tak pasal-pasal satu hari dah tercongok aje dia depan pintu opis sebelah ni tiba-tiba. Mau tak terkujat aku. Haha~


Oh ya, kakak tu namakan dia Mimi.


Dear Mimi... berbahagialah di rumah baru ye. Rumah yang lama jangan lah di kenang lagi. Kat sana ada orang yang lebih menyayangi kamu, kawan-kawan pon ramai... jangan nakal-nakal tau~!



~ Happy aku sepanjang minggu. Alhamdulillah, Allah bagi peluang untuk aku berbuat sedikit kebaikan pada makhluk tuhan yang lain. Syukur aku cukup kuat. Dan syukur aku tak terlalu emo dan melulu dalam menyelesaikannya.

Comments

popular posts last week

Hari simen kaki ku dibuka

Kemas kini gambar passport anak anda

bon voyage!!

Road to Melbourne. Episode 6: Rekod Pergerakan Keluar Masuk

TIPS MEMAKAI KOLEKSI SKIRT HITAM (dan tips travel!)

amalan bidaah dalam adat melayu. Ya Allah, tunjukkan lah aku jalan yang benar....