Jamuan tertutup


Hari Ahad lepas aku buat makan-makan kat rumah. Aku tak kata ia adalah rumah terbuka, sebab aku tak buka pon kehadiran kepada public. Siapa pula lah aku nak buat rumah terbuka.. bukannya pak menteri yang semua orang menghegeh mintak duit raya, mahu pon pengetua kolej yang semestinya semua orang hormati, apatah lagi artis yang semua orang gila-i. Nak kata femes kat fesbuk pon tak, sebab rakan aku tak lebih 150 orang pon. Jadi tak payah gile glamer nak bukak public event kat facebook ajak semua orang datang rumah waima tak kenal sekali pon.


Sebenarnya aku buat makan-makan ni cadangnya simple sangat je. Untuk budak geng AP117, budak satu course masa kat U dulu. Ni kiranya macam gather-gather lah. Supposedly sepetang tu lepak kita-kita je lah.. macam gather-gather sebelum ni.. cumanya buat kat rumah aku instead kat taman. Dah alang-alang nak buat, aku ajak la juga kaka ipar aku, adik aku, jiran, dan kawan husband join sekali. Tu pon tak ramai. Cukup lah ada wakil tiap kategori.


Belah-belah keluarga tu settle je. Diorang datang before zohor. Jiran dan kawan husband pulak datang lepas maghrib. Cantik je planning. Tapi geng-geng aku ni pulak... sorang datang 2.30, sorang muncul pukul 4. Pukul 5 dah ada yang balik, pukul 5.30 muncul lagi sorang. Alaaaahaiiii~~~~~


Penat aku nak explain, ni makan-makan lepak-lepak gather-gather... untuk kita-kita aje. Aku berharap sangat semua datang sesama... at least ada one time semua ada... baru meriah. Ni kalau sorang datang sorang balik, ape ke namanya gathering tu?


Pendek kata, aku simpul kan plan aku kali ini kurang berjaya, seperti ops sikap 2011 lah jugak gamak nya...


Apapon, layan je lah sebahagian makanan yang ada pada hari itu. Ada beberapa lagi makanan tidak sempat di snap. Maklum le, aku bukan mem besar hari tu, aku jadi tukang masak. Jadi sangat bizi jahh~keh keh keh~


jeli aku tuh ada ramai pulak peminatnya... kui kui kui~ jeli je kott
Nasi dengan ayam tu nasi arab dari de arab cafe. Aku buat spageti, nasi impit, kuah kacang dan lain-lain kudapan je~


nengok le... sampai keluar lah tikar sakti merah itew~~ itu tandanya beriya le tuh.. habis kosong perabot semua aku tolak tepi. hahaha~ mak jadik hulk dulu sebelum jadi chef.


kek ni aku tak buat. aku order je. Resepi rahasia.


Ade laaa beberapa lagi menu yang tak tertayang kat sini. Tak berapa ingat nak amik gamba segala. Sibuk dengan preparation je. Apa pon, terima kasih banyak-banyak kepada yang sudi hadir ke majlis makan-makan aku tu. TQ lah sebab sudi datang dari jauh ye~ maafkan tuan rumah atas segala kekurangan dan kekhilafan.


Lulu layan tetamu yang hadir. Seem like she loves all the attention she got!


Alarm yang tiba awal dan setia menanti


Selamat hari raya~~



Comments

popular posts last week

Hari simen kaki ku dibuka

Kemas kini gambar passport anak anda

bon voyage!!

Road to Melbourne. Episode 6: Rekod Pergerakan Keluar Masuk

TIPS MEMAKAI KOLEKSI SKIRT HITAM (dan tips travel!)

rumah besar tiang seribu, rumah ini syurga aku