Aidilfitri 2011



Dah seminggu lebih beraya barulah ada chance nak blog pasal raya. Harini pon ala-ala lemau biskut marie aje aku kat office. Blur-blur je lagi. Mood kerja belum mai, mood raya dah rasa nak termuntah. Gitu lah kalau cuti lama sangat... 10 hari nokk cuti raya tahun ni.


Dipendekkan cerita, tahun ni beraya di belah aku.


Raya pertama seperti biasa ke Batu Pahat, Johor. Ni kampung abah aku. Petang tu beraya ke rumah atok (lupa nama atok tu, tapi adik beradik dengan atok aku le..)


Aktiviti selepas sembahyang raya adalah makan raya. Selepas makan raya adalah sesi bergambar wajib. WAJIB tau! Tiap tahun tak pernah berubah.



Dalam keta ke Batu Pahat...


punyalah lama perjalanan tak sampai-sampai...hubby ambil mood sebagai passenger.


Raya ke-2 ke Rembang Panas, N9. Kampung mak aku. Petang tu ke rumah wan acik (adik beradik dengan uwan aku). Kerana terlalu asyik beraya, tak ada lah gambar. hihihi~


Malam raya ke-2, lepas refresh kat rumah, pukul 9 lebih kami gi umah Mak Betah (mak pengasuh/ mak angkat aku)


raya ke-3 aku dah malas mekap... sedia maklum lah kalau balik kampung...tapi baju ni lah yang cik Noural Huda nak tengok sesangat tue~ 6 million dollar dress kau!! waahahahaha!!!


Raya ke-3 balik Palong. Sebelum balik Palong, pergi rumah terbuka Paklong kat Rembau. Petang tu kat Palong sambung beraya ke rumah Pak Chik, rumah Kak Long (kakak ipar aku) dan rumah Angah (abang ipar aku). Tamat lawatan pada pukul 10++ malam. Pengsan.


Raya ke-4 tak gi memana seingat aku.

Raya ke-5 mak aku buat open house kat jasin. Sebelum ke Jasin kami singgah Senaling, rumah kawan lama. Alhamdulillah, makan tengah hari kat sana. Raya ke-5 ni, aku dah repeat baju raya pertama dah...


Open house rumah mak aku, ada spagetti, satay, ketupat, rendang ayam, kuah kacang,.... erm... sedap.. sedap..


Bermalam di jasin for another night, sebelum pulang ke Bukit Raja keesokan harinya.


Raya ke-6, dah gerak balik Bukit Raja. Lepas pekena Nasi Arab kat De' Arab Cafe, layan TV... heavennyaaa lah kan kat rumah sendiri.... lupakan sikit mood raya tu, jalan-jalan kat Jusco Bukit Raja, beli DVD, makan Nandos. Nyaman sungguh!


Raya ke-7, cuti. Duduk rumah, kemas rumah, mandi wajib kan si Lulu Lola. (ade ke patut dia ber-mating pulak balik raya haritu). Adekah Lulu dan aku akan pregnant? my oh my... kena tunggu bulan depan baru boleh tau. Harap-harap tak lekat lew~~~


Raya ke-8, start kerja lite-lite. ahaks~!


akhir kata,

Selamat Hari Raya dari kami di Bukit Raja~!!!









~ pandai Juwita senyum depan kamera. Cantik muka dia... nengok le sape mak nya... hihi

~ baju oren purple tu kena hantar dry clean!

Comments

popular posts last week

Hari simen kaki ku dibuka

bon voyage!!

Kemas kini gambar passport anak anda

TIPS MEMAKAI KOLEKSI SKIRT HITAM (dan tips travel!)

petshop kat seksyen 9 Shah Alam (tapi cerita premium cat food pulak)

Tengok penguin FREE di Melbourne