salute to the nature

salute to the nature

Friday, May 20, 2011

macam kembar






Juwita dengan Lala. Kadang kadang kalau bawak jalan berdua, memanglah nampak macam adik beradik, walaupon sorang pipi terlambak sorang lagi muka runcing, sorang kerinting sorang lagi lurus. Tapi macam ada chemistry tau 2 budak ni. Tinggi pon lebih kurang, padahal sorang 3 tahun, sorang lagi 5 tahun.. haha~ kalau bawak jalan berdua, mesti ade je yang tegur ibunya ni.. "mudanya.. anak dua dah..." ai gelak je lah.. hihihihii. Malas nak explain. Kang 2 hari 2 malam tak habis cerita cerekarama tu. =)




Bila time Juwita demam, ibunya ni mesti call uwan dia kat kampung tanya ubat (dah berzaman pakai pon tak ingat-ingat lagi nama ubat -__-) So, uwan akan cakap... "ha, Lala pon baru elok demam ni" tak pon uwan akan cakap " Lala pon tengah demam" Eh budak ini kan, macam tau-tau je kan, sorang demam sorang lagi pon nak demam ke?




Makan pulak, dua-dua suka nasi ayam dengan air milo. Kalau jumpa 2 eko ni, memang gamat lah rumah dengan jerit hilai-hilai nya... adoyai~~


Kalau tengok perangai, Juwita ni kadang-kadang macam Lala je perangainya. Ye la, budak umur gitu memang la fussy sikit kan. Mengada, manja, nak orang bagi attention kat dia aje. Kadang kala degil, taknak dengar kata... haish~~~ tak kena gaya memang jadi singa aku. Uwan kata Lala ni kadang kat rumah memang tak makan saman. Boleh naik darah ke kepala dibuatnya.




Tapi tak tau lah, sebab Juwita pon sebaya Lala jugak, so aku rasa perangai diorang lebih kurang. Lagipon Lala bukan tinggal dengan aku, aku bukan penjaga dia sepenuh masa. So tak boleh komen lebih-lebih la kan.. Sebab aku tak nampak perangai dia hari-hari. Kalau orang tanya pasal Juwita boleh la aku cerita panjang lebar, sebab aku ibu dia.


Tapi apa dan bagaimana pon latar belakang budak itu, pada usia 3 ke 5 tahun, apa lagi yang diorang minta, selain dari perhatian dan kasih sayang dari penjaga/ ibu bapanya. Nakal tu biasalah kan... kalau nakal dah lebih sangat, lepuk je sebijik. Biar dia sedar sikit. haha~~





~ 3 hari dah mild fever. selesema + batuk. Alahai, ni la jadinya bila dah lama tak bersukan. Badan pon jadi lemah aje.

~ Berjangkit dengan Juwita lah ni... Bila tanya dia, ada kawan yang selesema ke? dia kata ha... kawan hingus, pastu bersin kena juwita -__-' alaahai anak aku~~~

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails