Juwita bukan baby lagi....dah besar

I just realize something.

Bila Juwita sampai taska awal, meaning before perhimpunan, nyanyi-nyanyi, menari-nari, kelas solat dia start... dia tak nangis. Malah dia lagi bersemangat, siap nak jalan sendiri masuk pintu taska, terus sambut tangan teacher. Nangis + nak dukung + tutup muka + meroyan kat pintu + moyok semua yilek!


Hah~!


Aku suspek anak aku tau segan kalau sampai school lambat. Huhuuu.... Aku masa kecik pon malu gak kalo sampai school lambat. Mana-mana budak pon malu le kalau sampai school kelas dah mula kan...


BOOOOO pada aku sebab lambat realize hal nih. Dan BOOOOO jugak pada aku sebab selama ni aku yang lengah-lengah time pagi, menyebabkan anak aku sampai taska lambat. Sekali dua je Juwita bangun lambat... selainnya? aku lambat keluar rumah. T__T


Kesian dia... Juwita dah besar rupanya.....dah tau peraturan. Ibu baru nak adjust timing nak... Kenapalah pejam celik dah masuk sekolah anak aku.... ingatkan dia baby lagi... baru semalam rasanya boleh gomol-gomol dia sampai pukul 10 pagi...huk huk huk~


owh.. start minggu ni memang sangat awal! Sampai taska pukul 8.15. yess!!! Semangat nih! Semoga tahan sampai bila-bila.





~ harini Juwita ada perarakan sambutan maulidul rasul kat taska dia... oleh itu, dari semalam dia dah ingatkan ibunya suruh prepare baju kurung dengan tudung dia.. haha~

~ Juwita juga dah secara rasminya diapers free. Nak wee wee dan poo poo pon tak cakap dah. terus je masuk bilik air settle sendiri.

~ mandi pon sendiri, pakai baju pon sendiri. Makan pon tak bersuap lagi...

~ yay, anakku dah pandai berdikari... dah besar...! dan... waaaa~!!!! i miss my baby~~~!!! T__T (mood sedih dalam happy)

Comments

popular posts last week

Hari simen kaki ku dibuka

Kemas kini gambar passport anak anda

bon voyage!!

Road to Melbourne. Episode 6: Rekod Pergerakan Keluar Masuk

Bermalam di Concorde Hotel Kuala Lumpur

TIPS MEMAKAI KOLEKSI SKIRT HITAM (dan tips travel!)