situasi


Situasi hampir 2 tahun dulu....


aku sedang menunggu hubby mengambil barang dan berjumpa member lama dalam rumah bujang mereka. Aku tatih Juwita berjalan-jalan di sekitar kawasan perumahan tersebut (middle income, mostly malay), lalu serempak dengan geng geng maid.


sorang tengah teman anak majikan main basikal, sorang tengah cabut-cabut rumput, sorang tengah melanguk, dan sorang lagi tengah sms...


Yang tengah tengok anak majikan main basikal tu mula tunjuk muka ramah lalu tegur aku

maid : baru ke dekat sini?

aku: huh? tak... saya tak duduk sini. Tunggu suami jumpa kawan

maid: owh... ingatkan baru masuk kerja dekat sini. tak pernah nampak pun sebelum ini

aku (senyum blur) : ooo... tak... suami saya dulu duduk sini. Dia jumpa kawan.

maid: ini anak majikan ka anak sendiri?

aku: ......... (apekah????) anak saya lah~~~!!!!! (marah-marah manja)

maid: owh.. anak ya.. ingatkan anak majikan tadi. muda ya sudah kahwin. Sama orang sini ka?

aku: er... suami orang negeri sembilan. saya pon bukan orang sini, saya asal melaka

dengan confident aku jawap tanpa ragu.

maid: orang malesia ya...? maaf lah ya.. saya ingatkan sama saya tadi..... (sambil sengih gelak-gelak)

aku: (erk..??? chisss...... sambil sengeh kerang busuk) takpe...

aku tak paham soalan ke aku blur???

maid: mudanya lagi... sudah ada anak. kahwin muda ya? macam tak percaya aja ni anak..

aku: (berapa kali mau tanya lah.. kan aku dah bagi tau tadi) haah....oklah, suami saya dah datang. saya pergi dulu ye...


dalam keta citer kat hubby, hubby gelakkan sampai guling-guling. Komen hubby; "muka awak memang macam orang indon pon"


HOH?? apekah????????





Situasi hari ini


aku sedang menunggu hubby di luar kolam renang dot dot dot (lokasi perlu dirahsiakan). Nak belikan sesuatu untuk Juwita makan sebab dia dah mula resah gulisah. Lalu aku masuk kedai serbaneka untuk membeli sesuatu.


aku: (masuk dan ternampak tempat membuat wafel) ni boleh buat?

penjaga kedai: boleh.... mau ka?

aku: haah la...satu (baru perasan dia orang indo)

penjaga kedai: ini anak kah adik ya?

aku: anak~~~~le~~~!

penjaga kedai: macam muda sangat lagi ni.. umur berapa kahwin....

aku: 23...

penjaga kedai: sekarang...?

aku: tahun ni 27

penjaga kedai: nampak muda bangat sih... iya ni? sudah lama duduk sini sini ya?

aku: eh, tak lah.... saya dari Shah Alam.... tak duduk sini

penjaga kedai: tidak la... kamu orang malesia ka...penduduk sini..

aku: ...........................????????? haah... (owh.. apekah...?????)

kes tak paham soalan lagi... ke diorang tanya tak betul??

penjaga kedai: oh iya... ingatkan datang dari sana......

aku: iye? hehe... biasa kot.... dah selalu orang tegur..... ada muka orang sana....

penjaga kedai: iya?

aku: ye la....

penjaga kedai: merenung aku macam tak puas hati.....



Dipendekkan cerita, lepas hubby habis kelas aku cerita kat hubby... kali ni komen hubby pulak, "itulah... awak dressing macam minah indon~!"


HOH~!!! Apekah...????



Redha dengan muka eksotik dan klasik aku. Macam Mak Induk aku pernah cakap, muka aku macam Hetty Koes Endang!!! Waaaahahahahahahahahaha~!!!!!!! (bukan aku cakap.. orang lain cakap. so, tak dikira sebagai angkat bakul.. hihihi~)






Takkan ku keluar tanpa makeup lagik!!!!! kalau tak pakai makeup, harussss kena pakai sunglasses besau-besau!!!!! hohoho~


Kesimpulan dari 2 kisah di ataas adalah:

1. Aku muka indon ===> erk!?

2. Aku muka budak tak cukup umur ===> tak cukup umur kah? haiyo

3. Aku tak rupa mak orang ===> ini good

4. orang tak percaya aku dah kawen ===> good jugak


kalau aku pakai tee, seluar jean/ seluar track, tak makeup, confirm muka budak sekolah. Habis tuh???? Takkan nak pergi swimming pool, pergi taman tasik SUK nak pakai makeup, baju blouse, seluar pant?????


ini aku versi tak cukup umur......masa besday Tammy a.k.a Miu Plus size kitten @ KFC. dah serupa adik aku si chaerin tu pulak...




redho aje nokkk~~~~~~~yang penting, Hetty Koes Endang... ko ado????



Kat bawah nih..mana satu aku, mana satu hetty koes endang? wahahahahaha!!!!!! (tahap gaban punya perasan. padahal..... dah terang lagi bersuluh dah..... T__T)





Comments

AinSaniah said…
aku setuju ngan pendapat laki ko yang "dressing mcm minah indon" tu

kan aku dah cakap, tudung tuh sume cam style indon, sampai orang indon sendiri cakap ko ghupe indon wuahahaha !
Lucy S. said…
wow awet muda!

good2 ;)


Datang sini korek hidung! "This is my story".
:) :) :)
apasal asik nak kuar indon jer nih..siannn..
terbaeekkk!!!!

singgah dari mknace unlimited

popular posts last week

Hari simen kaki ku dibuka

bon voyage!!

Kemas kini gambar passport anak anda

TIPS MEMAKAI KOLEKSI SKIRT HITAM (dan tips travel!)

petshop kat seksyen 9 Shah Alam (tapi cerita premium cat food pulak)

Tengok penguin FREE di Melbourne