bad hair day = big fat day

today is definitely not a good day for me.


1. bangun pagi, mata terasa berat. Juwita dok kejut dari pukul 6++, tapi tak daya nak bangun. Masa tu lah nak air susu, nak air masak, nak tengok tv (dia dah celik.. dah mula la hari nya yang indah.. walhal aku...)


2. Adoi laa... malam tadi tertidur lupa bukak contact lense! mata dah rasa lain macam...*__*


3. Dalam kepayahan, aku bangun jua, demi anakku yang nak makan, minum, tengok tv tu... uuhhh.. susahnya nak turun tangga. terhantuk kepala kat pintu. T__T


4. Lepas buka tv ingatkan dapat lena, tapi dipaksa pulak tengok higglytown hero dengan dia... adoii laaa~~~~*danggg!!!*


5. Sebab dah pukul 7.30, tak da chan nak tido lagi.. maka aku gagahkan diri untuk mandi. Sebab mamai, Tersalah pakai berus gigi, terpakai berus gigi hubby O__O


6. buka wardrobe, termenung kejap... Baju melambak, tapi takde selera nak pakai. Terpandang cermin, O__O terasa gemuk!!! waaaaa~!!!!!


7. Gigih siapkan akaun penutup dan kira untung rugi company. Siap dengan jayanya tepat pukul 12 tengah hari. Keluar lunch.


8. Silap percaturan makan rojak masa lunch. Sekarang pening + loya + mata berat + ngantok + sakit perut + macam-macam lagi perasaan tak best. Dalam keta dah rasa mau rebah


9. Kena siapkan nota grooming class untuk kursus bulan depan, tapi tilam memanggil-manggil ku. Rojak tadi, telah selamat berpindah lokasi dari dalam perut ke lubang tandas. "uweekk! uweekk!"


10. exhausted. ........................tapi gigih tu nak tulis blog..................sekarang mata mencucuk-cucuk. Boss keluar, peluang untuk tidurrrrrrrrr!!!!!!!!



tulis selagi terdaya................chaiyok!


oh.... kalau dulu, aku akan kata "hobin jang hobin!!!!!"


xoxo


*ada orang tanya, aku peknen ke? O__O banyaklaa peknen... aku tengah piyed nih~~~jawapan aku, MUSTAHIL! hua hua hua...



~ penat juga buat nota ni. Sekarang aku mula menghargai lecturer ku dulu, especially Pn. Sham. Lecture dia mmg marveles! sure dia buat research gila2 untuk prepare sebelum masuk kuliah kan...

~ aku nak jadi macam Pn. Sham. Lecture aku mesti lengkap dan padat. research aku mesti power!

~ aku nak jadi macam Dr. Fadzilah kamsah. Lecture aku senang difahami dan tak bosan didengari

~aku nak jadi macam Sharifah Shawati. personaliti aku menawan dan jadi pujaan. Aku nak jadi ikon. (bukan akon yee)

~aku adalah aku. voleyy~~

Comments

popular posts last week

Hari simen kaki ku dibuka

Kemas kini gambar passport anak anda

bon voyage!!

Road to Melbourne. Episode 6: Rekod Pergerakan Keluar Masuk

TIPS MEMAKAI KOLEKSI SKIRT HITAM (dan tips travel!)

amalan bidaah dalam adat melayu. Ya Allah, tunjukkan lah aku jalan yang benar....