selera johorian pulak: beriani ayam, mee bandung, rojak petis


haritu jalan-jalan ke tesco shah alam. Nak lunch dan nak beli barang sikit (susu dengan diapers). Hubby nak sangat cuba restoren nasi beriani ni. Nama dia JM Beriani. Rasanya dah famous la juga, ramai dah orang cakap-cakap pasal JM beriani ni kan.. So, ape lagi, aku pon ok je la. Aku pon dah lama x makan beriyani (dah lama tak balik johor -_-')


Kami order sepinggan beriani ayam, mee bandung dan rojak petis. Haha! semua menu johorian kan? best best! aku suka!



hubby memang favourite dia mee bandung. Nak-nak kalau pure mee bandung muor (kena dapat kat muor lah ye.. kat tangkak pon boleh jumpa kalau rajin carik port) Kalau tempat lain selain tu, konon je mee bandung, tapi tak rupa pon. Rasa pon jauh panggang dari api haha!



OK lah mee bandung dia. Tapi hubby cakap x dapat lawan muor punye lah.. Beriyani pon ok jugak. Nak kata ape lagi, camtu lah rasa beriyani, ye tak? wakakaka! Rojak petis pon ok. Cukup lah ramuan dia semua. Ada kangkung, tahu, tempe, nanas, sengkuang... ape lagi eh... hehe... cuma kalau kuah petis tu pedaskan lagi, laaaagi aku suker!



burb~~ sekali lagi, alhamdulillah... murah rezeki. kenyang makan tengah hari :) :)


JM beriani di tesco shah alam

Comments

ardinihumaira said…
whoaaaaaa lazat2nye hidangan tu.. nyum3.. lapo dah dni ni tengok makanan malam2.. huhu.. nak p dapo la kejap...

Si Comel Makan Dodol | Cute!
Kie-yu said…
dari nak jati johor:

meh try mee bandung muar. baik punye!
Ayie said…
grrr... lapar pula ... btw.. saya orang johor.. huhuhuh

salam perkenalan yeah dari BLOG A-Y-I-E
Ayie said…
Laparnya.. saya orang johor... huhuhuhuh

salam perkenalan dari BLOG A-Y-I-E
Anonymous ® said…
terliur tgk gambo2 tu..

popular posts last week

Hari simen kaki ku dibuka

Kemas kini gambar passport anak anda

bon voyage!!

Road to Melbourne. Episode 6: Rekod Pergerakan Keluar Masuk

Bermalam di Concorde Hotel Kuala Lumpur

TIPS MEMAKAI KOLEKSI SKIRT HITAM (dan tips travel!)