bile dah booking barulah lega rasanya

phew.... semalam rasa lega sesangat. akhirnya selesai kerja mem-booking2-an hotel segala. As planned, akhirnya booked tune hotel juga (setelah survey punyalah lama, dan punyalah banyak hotel dah diambil consideration, short listed, called satu-satu.... akhirnya tune hotel jugak! hahaha!)


ade few hotel yang sampai top 5 short listed.... tapi at last, booked tune hotel jugak. bukan sebab ape, kami mencari budget hotel yang paling affordable dan yang penting selesa untuk tidur dan mandi. Aku ulangi disini, untuk mandi dan tidur ya. So, basically, memang takkan amik hotel2 yang mewah, atau dengan kata lain 4 atau 5 bintang lah, sebab purposes hanya untuk mandi, rehat dan tidur. Rest of the time, kami akan ronda-ronda dan jalan2 sampai kejang kaki kat kuching kan~~ha~~


Kalau boleh taknak waste money soo much for hotel and stay. tak perlu bermewah-mewahan untuk itu. Banyak lagi aktiviti lain yang nak buat kat sana, (which is might be akan guna duit jugak kan...) dan paling penting, boleh save the money to something else... let say, nak naik bot ke, masuk muzeum ke, panjat gunung ke... shopping, makan... baik spent kat benda2 macam tu kan? hehe... yang penting, ade bilik yang fully acondition, shower yang best untuk mandi, katil yang empuk untuk tidur lepas letih ronda2 dan shopping, dan bilik yang selamat dengan security 24 hours, kan?


hopefully segalanya berjalan lancar. oh ya... kena buat check list barang2 supaya tak de yang tertinggal atau terlupa. Dan, perlu bincang jugak transportation nak ke LCCT nanti... kena plan dengan mama dan abah sekali lah kan... cemana nanti... sape hantar... dan sebagainya...


......



sangat berdebar2 okeh.... sebab kejadian yang dulu tu, semestinya aku jadik extra phobia dan semacam cuak dan takut. takut kejadian akan berulang kembali. ya allah... mintak dijauhkan la... jangan la ade masalah kali ni... semua, tolong remind me ya. remind me everytime, remind me everything!

Comments

Nora said…
Selamat bercuti dengan jayanya kali ini. Siapa lagi yang pergi?
AinSaniah said…
asl xnak tanye

-mane aq nk tinggal
-cemane aq nk makan
-cemane nk g skola
-cemane cemane

HA-HA ... aq nk tinggal mane wehh ?!!

popular posts last week

Hari simen kaki ku dibuka

bon voyage!!

Kemas kini gambar passport anak anda

TIPS MEMAKAI KOLEKSI SKIRT HITAM (dan tips travel!)

petshop kat seksyen 9 Shah Alam (tapi cerita premium cat food pulak)

Tengok penguin FREE di Melbourne