curious kids need to be tough inside

ehemm ehemm...! (serdak2, arik nafas jap) Ni adalah kali pertama i join contest anjuran nuffnang ok... so, amat berdebar-debar...

Ini adalah contest anjuran nuffnang - friso. Hadiahnya wow! memang menarik. Dalam kemalasan pon i gagahkan juga meng"upload" dan meng"edit" gambar2 Juwita, dan sesungguhnya i spend masa almost 4 hours kat page ni ha!! semuanya semata-mata nak take part dalam contest ni.

yep, yep... like i said on my previous entry, Juwita is fully breastfeeding, until now. Dun worry key mommy2 sekalian. I'm not gonna stop breasfeeding and give her formula milk ( in this case, its friso) just becoz to enter this contest... we already 1 year and 8 month and still standing! 4 month to go!!


But, what is the situation that most breasfeeding mommy worried about? that situation start to haunting me now...
Situasi itu adalah, apabila Juwita berumur 2 tahun, dan dia sepatutnya putus susu dengan ibunya ni, maknanya dah tak nenen aka bergayut aka minum susu ibu...

ADAKAH
Juwita akan terus stop minum susu? tapi Juwita baru 2 tahun kan... Juwita perlu sambung minum susu formula. Kalau begitu,


BAGAIMANAKAH
caranya nak ajar dan suruh Juwita stop nenen ibu dan minum susu formula? sedangkan selama ni Juwita tak pernah cuba minum apa2 susu pon selain susu gantung. Selain tu,

MACAM MANA nak pastikan juwita terus mendapat khasiat dan nutrient yang secukupnya untuk membesar, dan paling penting dia kekal sihat dan dilindungi selepas 2 tahun nanti? Tentulah dia tetap kena consume susu kan, dan dalam situasi ini, of course lah susu formula. Timbullah pulak persoalan lain,

BAGAIMANA nak pilih susu formula yang terbaik untuk Juwita daripada berpuluh-puluh jenama di pasaran???


ha.... itu lah perkara yang berlegar legar di kepala otak i sejak kebelakangan ni. Terpikir-pikir je, susu ape nak bagi Juwita bila dia 2 tahun. Last time jumpa paed, doctor dia bagi berbagai-bagai sample, sampai confuse nak cuba yang mana. Tapi, Last week pergi beli belah kat tesco... kami disapa oleh promoter yang sedang promote friso. Kemain semangat promoter tu cerita kebaikan susu Friso ni, lepas tu macam biasa dapat susu sample dan sticker untuk Juwita buat main-main.

Ingatkan jodoh kami dengan Friso ni sampai takat situ je la... tapi, few days after that, dapat pulak email dari nuffnang pasal contest friso ni. I was like... "oh... macam ade jodoh je kami dengan Friso..." so, the rest is history lah... like i tell u all previously, how i spent a lot of time editing, uploading, designing, dan macam-macam lagilah benda detail yang leceh tu, i buat jugak.. semata mata untuk join contest ni, dan masa yang sama mencari susu terbaik untuk Juwita. (4 bulan lagi Juwita kena sambung minum Friso la jawabnya hehee.... ibu dah jatuh hati... )

eh... Juwita pon i'm sure dia suka punya lah.. sebab dia macam i, suka goodies dan free gift nih.. hehehe... lagipon, 1 peket friso sample yang dapat haritu i dah bukak dan rasa2 guna lidah i, mmm... lemak berkrim you! lemak manis, macam susu ibunya juga. Rasanya nanti juwita akan cepat dapat adapt dengan susu ni, sebab rasa dia tak pelik, similar dengan yang dia familiar :)




Tapi, kenapa Friso? apa yang ada pada FrisoShield tak dapat kat susu lain di pasaran?

ha... kekuatannya adalah terletak pada P2 Dual System nya yang dapat membantu sistem imun anak kita. P2 Dual System ni adalah kombinasi nutrien nutrien penting dengan prebiotik dan bakteria hidup yang sihat.

Maknanya, P2 Dual System ada dwi kebaikan: untuk kesihatan usus, dan kekuatan sistem imun.


enemy? not even close, even from the back!

Perasan tak ada sebut pasal bakteria hidup? itu lah kunci kekuatannya! benda tu jugak la yang promoter tu dok ulang-ulang kat telinga i kat tesco haritu. Promoter tu kata, bakteria hidup ni berfungsi sama macam bakteria yang biasa kita dapat pada minuman susu kultur (siap promoter tu tunjuk susu kultur yg ada dalam troli i masa tu...ngee).


Selalu kita dengar keluhan dari ibu2 yang anaknya minum susu formula, anaknya ada masalah sembelit, perut kembung dan macam2 lagi masalah dari usus kan? Dengan P2 dual System yang ada bakteria hidup ni, perut anak akan lebih kuat, dan masalah sembelit dan kembung pasti dapat diatasi :)

kekuatan sistem imun pon penting tau! anak anak umur 2 tahun keatas ni, tengah syok nak explore segala! semua benda dia nak tahu, semua benda dia nak cuba. Tapi tu semua bagus untuk perkembangan otak dan fizikal dia. Kita tak boleh nak halang sangat. Tapi apa yang boleh kita buat adalah pastikan sistem imun dia kuat untuk melawan kuman kuman dan bakteria sekeliling dia.

with friso shield, Juwita doesn't need to wear another freaky outfit!
Friso shield pon dah cukup dah...

Tak susah pon, Bagi je la dia minum susu Friso ni ha.. lengkap semua! Bila anak membesar dengan sihat, kita juga yang gembira kan?

Ohhh... kalau macam tu, mmg bagus lah susu Friso ni kan? macam manalah boleh tak tergoda? Ibu nya ni dah jatuh cinta terus dengan Friso ni, dan ibu yakin, Juwita pon pasti suka susu ni nanti, sebab rumusan susu yang berkhasiat ni dibuat sungguh lazat khas untuk selera si manja... giteww!

nak join nuffnang Friso Family day out? senang je... buat macam mana i buat sekarang ni... Caranya, mula mula masuk ke link nuffnang friso family day out ni, lepas tu, follow je la apa yang dia suruh buat tu. haha!

yang penting, u all adalah niffnang blogger yer... kalau tak jadi nuffnang blogger lagi, cepat2 la register :)

Comments

Sherry said…
if put her on bikini more cute!!
Sherry said…
4 hours not bad as long she is cooperating with you :)
Anonymous said…
Hello !.
You may , probably curious to know how one can reach 2000 per day of income .
There is no initial capital needed You may commense to receive yields with as small sum of money as 20-100 dollars.

AimTrust is what you thought of all the time
The company represents an offshore structure with advanced asset management technologies in production and delivery of pipes for oil and gas.

Its head office is in Panama with structures everywhere: In USA, Canada, Cyprus.
Do you want to become really rich in short time?
That`s your chance That`s what you wish in the long run!

I`m happy and lucky, I started to get income with the help of this company,
and I invite you to do the same. It`s all about how to select a proper companion who uses your money in a right way - that`s it!.
I make 2G daily, and what I started with was a funny sum of 500 bucks!
It`s easy to get involved , just click this link http://xazuqewo.freewebsitehosting.com/oqihejog.html
and go! Let`s take this option together to get rid of nastiness of the life

popular posts last week

Hari simen kaki ku dibuka

bon voyage!!

Kemas kini gambar passport anak anda

TIPS MEMAKAI KOLEKSI SKIRT HITAM (dan tips travel!)

petshop kat seksyen 9 Shah Alam (tapi cerita premium cat food pulak)

Tengok penguin FREE di Melbourne